Näytetään tekstit, joissa on tunniste haaste. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste haaste. Näytä kaikki tekstit

maanantai 23. maaliskuuta 2015

7 questions, 7 answers



Sain 7 kysymystä, 7 vastausta-haasteen H:lta Lumimäellä-blogista.
Kiitos kivasta haasteesta, jonka mielelläni otin vastaan!
<3

Ideana on vastata haastajan 7 kysymykseen ja keksiä yhtä monta kysymystä
itse haastamilleen bloggaajille.

Eli tästä se lähtee!

Vastaukseni:

1. Mistä kolmesta huonekalusta/sisustusaarteesta et ikinä luopuisi?
Kirpparilta löytämäni vanha pyykkilauta on minusta edelleen yhtä ihana
ja löytöhetkestä lähtien se on ollut esillä keittiön pienessä nurkkauksessa.
Pyykkilauta löytyi muuten Lempäälästä Klaffi ja piironki-kirpputorilta, 
joka on todellakin käymisen arvoinen paikka!




Lisäksi en luopuisi mistään hinnasta reilu pari vuotta sitten
hankkimastamme 6-8 hengen ruokapöydästä,
jolle oli juuri sopiva paikka olohuoneessamme.
Pöytä on minusta todella kaunis
ja sen saa muutettua tarvittaessa myös vain 4 hengen pöydäksi.


Kolmas sisustusaarre, josta en mielelläni luopuisi,
on eteisessä seisova, serkulta lainassa oleva wanha Singer-ompelukonepöytä.
Singer on edelleen alkuperäisessä sävyssään ja joskus olen miettinyt sen maalaamista valkoiseksi.
Tosin sellaisenaan, elämää kokeneena ja hieman rosoisena se on vallan sympaattinen.

2. Miten järjestät ajan bloggaamiselle?
Onko sinulla jokin tietty hetki siihen esim. päivästä/viikosta?
Tyypillisimmillään bloggaan illalla tytön mentyä nukkumaan tai arkena ennen iltavuoroon lähtöä
tytön ollessa päiväkodissa. Joinain yksittäisinä päivinä, kun tytöllä on hoitopäivä
ja minulla periaatteessa vapaapäivä (sisältäen pakollisia menoja), bloggaan jos vain suinkin ehdin.
Teen vuorotyötä, nykyään pelkkää aamu- ja iltavuoroa,
jonka vuoksi postaustahtini on kovin epäsäännöllinen.
Välillä postauksia saattaa tulla parina, muutamana päivänä peräkkäin,
välillä kuluu taas pidempi aika seuraavaan postaukseen.
Olisi helpompaa, jos pystyisi postaamaan säännöllisesti.
Tällöin ei tulisi niitä päiviä, jolloin ei tiedä, mistä edes alkaisi kirjoittamaan...
Valokuvia otan mahdollisuuksien mukaan aina, kun keksin/huomaan jonkun kivan yksityiskohdan.
Kuvaamisen pyrin ajoittamaan valoisimpaan aikaan päivästä,
tosin aina tämä ei onnistu ja kuvista huomaa päivän olevan jo illassa.

3. Kuinka paljon puolisosi on mukana sisustamisasioissa?
Tähän täytyy sanoa, että paljon.
Päätökset pienemmistä sisustushankinnoista teen itse, mutta jo hieman
suuremmista asioista päätetään yhdessä.
Tietotekniikkaan liittyvistä asioista mies päättää kyllä valtaosin itse,
tosin sen verran sanoin taulu-TV:stä että mitään järjettömän suurta ei meille hankita.
Miehen kädenjälki meidän kotimme sisustuksessa näkyy tauluissa.
Meillä on olo- sekä makuuhuoneessa muutama iso taulu,
jotka on miehen ottamista valokuvista teetetty ja pohjustettu tauluiksi.
Miehen valokuvatessa ammatikseen saan ymmärrystä osakseni,
kun touhuan jonkun kivan asetelman ympärillä kuvia ottaakseni.
Tähän voisi myös todeta, että meille valokuvaaminen on yhteinen rakas harrastus.

4. Mikä on seuraava sisustushankintasi?
Ensinnäkin, olohuoneen kirjahylly olisi pakko uudistaa,
mutta lisäksi tarvitsisimme makuuhuoneeseemme oman vaatekaapin.
Katsotaan kumpi hankitaan ensin...
Pienempiä sisustushankintoja on mielessä monia:
- keittiön ruokapöydän tuolinpehmusteiden päälle ole yrittänyt löytää sopivat uudet pehmusteet,
- tytön huoneeseen  täytyisi hankkia uudet verhot
- sama juttu meidän vanhempien makuuhuoneessamme
yms.
Hankintoja tehdään pikku hiljaa aina sen mukaan, miten kukkaron nyörit antavat myöten.

5. Jos yhdellä taikasauvan heilautuksella voisit/haluaisit muokata kotianne,
mitä vaihtaisit/muuttaisit/parantaisit?
No niin, koko paletti ihan uusiksi!
No ei nyt sentään!
Äkkiseltään tuli mieleen, että kotimme huonekalut voisivat olla mieluummin
väritykseltään joko valkoiset tai osittain valkoiset/puiset.
Riviera Maisonin tyyli yhdistää puuta valkoisen sekä rottingin kanssa on aina miellyttänyt.
Tuota samankaltaista tyyliä olisi voinut ajatella,
jos tyylini olisi ollut selvemmin mielessä tähän kotiin muutettaessa.
En tarkoita, että olisin sisustanut kotimme RM:lla,
vaan olisin heidän tyyliään hyödyntänyt hieman itselleni edullisemmin.
Toisaalta, nuo tummat huonekalut ovat olleet tytön tusseille ja kolhuille armollisempia...
Ehkä sitten kun lapset kasvavat, ryhdyn maalaamaan huonekaluja pikku hiljaa valkoisiksi. 

6. Mitkä ovat kolme (3) kotimaista suosikkiblogiasi?
Hih, tähän on NIIN vaikea vastata, sillä suosikkeja on paljon!
Valinta on vaikea, mutta nämä blogit valitsin:

Oma Koti Onnenpesä
Tässä blogissa on suloisen romanttisia kuvia sekä ihana tunnelma kokonaisuudessaan.

Minttulan elämää
Täällä kun käy, tuntuu että aika pysähtyy eikä minnekään ole enää kiire.
Blogi on täynnä kauniita kuvia kauniista kodista.

Valkoista Harmoniaa
Heliltä olen saanut monen monituista ideaa omaan sisustukseeni!
Lasten huoneet ovat suloisia ja kodissa on kivasti yhdistetty
paikoin hieman romanttisia, pelkistettyjä, mukavan rosoisia ja kodikkaita juttuja.

Luen todellakin hirveän monia, tyyliltään erilaisia blogeja.
Olen myös huomannut, että usein bloggeri pudottaa jonkun seuraamani blogin lukulistaltani pois.
Seuraanko sitten ihan liian monta blogia, tiedä häntä.
Näistä omista suosikkiblogeista saisi kehiteltyä useamman postauksen,
täytyypä laittaa mieleen hautumaan...!

7. Millaisia tulevaisuuden haaveita sinulla on kotisi/sisustuksen varalle?
Haaveilen ikiomasta rivitalo- tai paritaloasunnosta.
Sellaisesta, jota saisi itse rempata pienimuotoisesti mielensä mukaan.
Asumme kerrostalossa vuokra-asunnossa, joten sisustaminen on kovin rajallista...
Olisi ihanaa saada tapetoida tai maalata seiniä!
Lisäksi haaveilen pienestä takapihasta,
pienestä palasta maata, johon saisi istuttaa keväisin kukkia ja yrttejä.
Onneksi meillä on sentään lasitettu parveke, jonne alkukesästä ostan muutaman kukan.

Toivottavasti jaksoitte lukea sepustukseni..!

Haastan seuraavat blogit mukaan haasteeseen:

Ruususuu ja Huvikumpu

Minttulan elämää

GREYWHITEHEART

Tässä teille keksimäni seitsemän kysymystä:
1. Miten kuvailisit sisustustyyliäsi?
2. Mikä on paras paikka / onnistunein sisustuskohde kodissasi?
3. Mistä saat ideoita sisustukseesi?
4. Blogit vs. sisustuslehdet?
5. Paras sisustusvinkki/askarteluvinkki/tuunausvinkki tms.
jonka haluat jakaa lukijoillesi?
6. Mistä olet tehnyt parhaimmat löydöt (kirppari, putiikki jne.)?
Olisi mukava nähdä kuva löydöstäsi!
7. Hirvein sisustusmokasi (joka nyt jo saa nauramaan)

Hieman toisiaan liippaavia kysymyksiä,
mutta näitä voi muokata omaan makuun sopivaksi.

Mukavaa alkanutta viikkoa teille!
Kyllä se kevät (ja auringonpaiste) vielä sieltä tulee!
<3

~ Emppu ~

keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

Haasteena "Ilahduta bloggaajakaveria"!


 
 Otin uudelleen vastaan tämän tosi mukavan haasteen 
 Kiitos Heli kun halusit ottaa minut mukaan haasteeseen! 
Edellisestä haaste-postauksesta jäi niin mukava mieli itselle, 
kun sain lähetettyä jotain pientä kivaa haasteen vastaanottajalle.
Haastehan on alunperin lähtöisin Tipulassa-blogista.

Haasteen säännöt ovat seuraavat:
"Kirjoita blogiteksti, jossa kerrot haasteen säännöt ja haastat mukaan valitsemasi bloggaajat (päätät itse määrän). Kun haastamasi bloggaaja lähtee mukaan ja julkaisee haastepostauksen blogissaan, laita ilahdutusasia vireille. Voit ilahduttaa bloggaajakaveria sinulle sopivimmalla tavalla esimerkiksi postittamalla hänelle kortin, kirjeen, pienen herkun tai jotain omatekemää. 
Ilahduttaa voit myös vaikkapa kommenttien tai sähköpostin välityksellä!
Voit tottakai ilahduttaa myös haasteessa jo mukana olevaa bloggaajakaveria, 
mutta silloin haastetun ei tarvitse enää itse haastaa uusia kirjoittajia. "

Tällä kertaa haluan haastaa mukaan bloggaajan:

MarikaH:n blogista Kivi & kakku

Auringonsäteitä teidänkin kevätpäiviinne!
<3

~ Emppu ~

sunnuntai 1. helmikuuta 2015

Ilahduta bloggaajakaveria-haaste


 

Sain tämän kivan haasteen Kristallikimara-blogista, kiitos siitä! 
Alunperin tämä haaste sai alkunsa Tipulassa-blogista ja nyt se on kulkeutunut minulle saakka. 

Haasteen säännöt ovat seuraavat:
"Kirjoita blogiteksti, jossa kerrot haasteen säännöt ja haastat mukaan valitsemasi bloggaajat (päätät itse määrän). Kun haastamasi bloggaaja lähtee mukaan ja julkaisee haastepostauksen blogissaan, laita ilahdutusasia vireille. Voit ilahduttaa bloggaajakaveria sinulle sopivimmalla tavalla esimerkiksi postittamalla hänelle kortin, kirjeen, pienen herkun tai jotain omatekemää. 
Ilahduttaa voit myös vaikkapa kommenttien tai sähköpostin välityksellä!
Voit tottakai ilahduttaa myös haasteessa jo mukana olevaa bloggaajakaveria, 
mutta silloin haastetun ei tarvitse enää itse haastaa uusia kirjoittajia. "

Tämän haasteen saa seuraavat blogit: 

Sanna blogista Sisustus COCO

Anna blogista Rocky Road

 Hoo blogista Lumimäellä


Iloa sunnuntai-iltaanne sekä haastetuille että muille täällä kävijöille!

~ Emppu ~

maanantai 9. syyskuuta 2013

11 kysymystä - haaste

Sain mukavan haasteen Marianne N.:ltä Hopealusikka puussa - blogista, kiitos Mariannelle!
Käykäähän kurkkaamassa Mariannen blogissa!


Tarkoituksena on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä, joilla on alle 200 lukijaa.


Haasteen säännöt:

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän pitää valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.
6. Ei takaisin haastamista.


11 asiaa minusta:

1. Olen harrastanut lapsuudessani/ nuoruudessani 8 vuotta kuorossa laulamista
sekä vuoden verran kävin yksinlaulutunneilla.
Edelleen tekisi mieli aloittaa kuoroharrastus uudelleen,
mutta vuorokaudessa on liian vähän tunteja.
2. Aloitin vuosi sitten syksyllä aivan uuden harrastuksen; toimin PartyLiten Itsenäisenä Konsulttina.
Enkä ole katunut päivääkään!
Konsulttina toimimisesta on tullut todella rakas harrastus!
3. Työskentelen hoitoalalla.
4. Olen aina toivonut kolmea lasta, mutta luulenpa, että jos vielä saamme
tytöllemme sisaruksen, niin lapsiluku jää kahteen.
5. Lempikarkkini on lakritsi.
6. Lempiruokani on miehen keksimä vappuyllätys:
uunissa paahdettujen paahtoleipien väliin esim.salaattia, perunasalaattia,
nakkia, nugetteja tai pihviä, paljon juustoa, tomaattia.
Lisukkeena ristikkoperunoita.
Niin yksinkertaista kuin voi olla, mutta voi miten hyvää!
7. Lempijälkiruokani, niitä on paljon... Pannukakku jäätelöllä ja kermalla,
kauraomenapaistos jäätelöllä, juustokakut...
8. Asumme kolmiossa kerrostalossa. Realistisena haaveena olisi
joskus tulevaisuudessa hankkia oma rivitaloasunto.
9. Kirjoitin lapsena hevostallista kertovaa kirjaa vanhempieni kirjoituskoneella.
Olin ihan mahdoton hevoshullu noin 10-12-vuotiaana!
Harmi vain kun nuo kirjoitetut paperit heitin lapsena kiukuspäissäni roskiin,
niitä olisi ollut nyt aikuisena hauska lukea.
Ja niitä sivuja ei ollut vain pari, vaan lähemmäs 100.
10. Olen monesti miettinyt, millaista olisi olla töissä sisustusputiikissa,
kaikkien kauniiden tavaroiden joukossa... Haaveissani olen somistanut näyteikkunaa ym.
No, onneksi PartyLiten kautta saan toteuttaa somistusideoitani ja
jollain tasolla toteuttaa sisustushaaveitani!

Siinäpä ne, sekalainen sillisalaatti!
Näköjään tuli nyt vaan enemmän fiilisteltyä tuota lapsuutta ja nuoruutta.


Vastaukseni Mariannen kysymyksiin:

1. Mikä sinusta piti tulla isona?
- Opettaja
2. Bravuuriruoka, jonka valmistaisit huippukokille?
- Olen niin huono kokkaamaan, että voisin olla erittäin hyvä
avustaja huippukokille. ;)
3. Onko sinulla ollut esikuvaa tai idolia?
- Lapsena aika monia, nyt aikuisiällä olen huomannut, miten aina jaksan
ihailla Ystäväni kärsivällisyyttä ja tapaa olla lastensa kanssa.
4. Mikä syksyssä on parasta?
- Pimenevät illat, kun kynttilät valaisevat yhä enemmän.
5. Missä maassa tai kaupungissa voisit asua hetken aikaa?
- Ranskassa tai Islannissa, ehkä hetken, mutta koti-ikävä Suomeen tulisi aika nopeasti.
6.  Paras elämänohje, jonka olet saanut?
-Ole armollinen itsellesi.
7. Taito, jonka haluaisit oppia?
- Taito elää juuri tässä hetkessä.
8. Merkittävin käännekohta elämässäsi?
- Pakko sanoa suoraan; työuupumuksen myöntäminen.
9. Mitä soitinta muistutat mielestäsi eniten?
- Olipas kiperä kysymys..! Hmm.. nokkahuilua..?
10. Mikä saa sinut innostumaan?
- PartyLite, hih! ;)
11. Paras muisto viime kesältä?
- Se kun anopin kanssa askartelimme useamman viikon ajan ilta toisensa jälkeen.
Paljon kauniita askarteluja jäi muistoksi tuolta ajalta!


Kysymykseni haastetuille:
  
1. Suosikkikirjailijasi?
2. Hauskin mieleesi jäänyt matka/lomareissu?
 3. Rakkain haaveesi?
4. Keräätkö tai oletko kerännyt jotain astiasto-sarjaa?
 5. Lempimukisi, josta juot aamukahvisi/ -teesi?
6. Millä kameralla otat blogiisi esille laittamasi valokuvat?
7. Käsitteletkö valokuvia jollain kuvankäsittelyohjelmalla? Millä?
8. Minkä tyyliseksi luonnehtisit kotisi sisustusta?
9. Seuraava sisustushankintasi olisi..
10. Paras/onnistunein sisustuskohde kodissasi?
11. Sisustusputiikki/nettikauppa, jota suosittelisit?


HAASTETUT BLOGIT:
 Hearticle
Minttulan elämää 
 Rocky Road
Vanhan kaakelitakan talossa 
 Grey White Heart
 Haaveita ja heinäseipäitä
Convehtila Designed with Passion 
 Life and Decorating
 Mutku mie haluun!
Ruutuoven takaa 
Valkoisen lumoissa 



 

maanantai 10. joulukuuta 2012

Jouluinen hetki Ystävien

Enää kaksi viikkoa jouluaattoon, uskomatonta! 
Koska näin joulun alla on mukava muistaa Ystäviä, 
oikeassa elämässä kohtaamiaan ihmisiä 
sekä täältä blogimaailmasta löytämiään Ystäviä, 
niin sen kunniaksi ajattelin heittää haasteen!

 
SÄÄNNÖT:
Jouluinen hetki Ystävien-haaste on täysin leikkimielinen, 
vapaaehtoinen sekä voittoa tavoittelematon. 
Tarkoitus on levittää iloista mieltä täällä blogimaailmassa 
sekä muistaa, että jokaisella kirjoittamallasi sanalla 
on merkitystä blogin kirjoittajalle. 
Nautitaan näistä joulua kohti 
vievistä päivistä yhdessä blogiystävien kanssa! 

1. Valokuvaa "Jouluinen hetki Ystävien" ja 
avaa kuvien sisältöä myös sanallisesti. 
Tällainen hetki voi olla vaikkapa
retki talvimaisemassa, 
tai piparkakkujen paistaminen, 
kahvi- tai glögihetki. 
Mitä vain voisi blogiystävän kanssa tehdä. 
Valokuvien määrällä ei ole rajaa. 
2. Kerro myös, keneltä haasteen sait  
(bloggaajan sekä blogin nimi)
sekä haasta haluamasi määrä 
muita bloggaajia levittämään hyvää mieltä. 
Vinkkaa haasteesta haastamissasi blogeissa. 
3. Haaste-postaukseen voit luvallani 
kopioida "Säännöt"-osion yläpuolella olevan kuvan.


Ihanille blogiystäville 
haluan tarjota mukillisen höyryävää glögiä...


... juuri leivottujen joulutorttujen kera...


...rusinoiden ja manteleiden maustaessa talvista juomaa....


...samalla hämyisen tunnelmallisista valoista nauttien...




Haaste on heitetty:
- IIDA EMILIALLE Pieni Pilvenhattara
- SISUSTELLENILLE SisustEllen
- AINOSOFIALLE Ainosofian Sisustusblogi 
- ALEXANDRALLE Home in the STORM 
- RUUSUSUUN ÄIDILLE Ruususuu & Huvikumpu 
- HEIDI l:lle ripaus tunnelmaa 
- MAIKULLE Villa Maikku 
- TIINALLE mustikkamäki 
-MARIALLE MARIA JA POJAT