Näytetään tekstit, joissa on tunniste kaura-omenapaistos. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kaura-omenapaistos. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 24. elokuuta 2016

Kauden herkkua; kaura-omenapaistosta


Syksyyn kuuluu ehdottomasti myös yksi tämän kauden herkuista; 
kaura-omenapaistos.




Eilen saimme vieraita naapurista 
ja hetken mietin, kumpaa leipoisin, omenapiirakkaa vai tätä paistosta. 
Paistos voitti, sillä viimeksi tätä on tullut tehtyä muutama(!) vuosi sitten. 
Inspiraationa toimi myös Uuden Kuun Emilian postaus,
jonka ohjeen mukaan kaura-omenapaistoksen toteutin. 
Erona vain se, ettei meillä ollut kotimaisia omenoita, 
vaan kuorin ja pilkoin uunivuokaan kuusi normaalin kokoista ulkomaista omenaa. 
Herkullista tästä tuli siitä huolimatta!




Kanelia ripottelin omenanlohkojen päälle runsaammalla kädellä 
ja tavallisen sokerin sekaan laitoin vähän myös fariinisokeria. 
Kanelia päätyi lopulta sekä kahvin purujen että vaniljajäätelön päälle. 
Varsin kanelinen kahvihetki!

Onneksi kaura-omenapaistosta jäi vielä eiliseltä pieni pala jäljelle, 
on jotain hyvää iltapäivän kahvin kanssa nautittavaksi.

Hei ja tänään pitäisi olla myös aurinkoisempaa! 
Mukavaa keskiviikkoa teille, nautitaan auringonsäteistä puolin ja toisin!
<3

~ Emppu ~