Näytetään tekstit, joissa on tunniste pääsiäismunat. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste pääsiäismunat. Näytä kaikki tekstit

maanantai 14. maaliskuuta 2016

Pääsiäisen somisteita menneiltä vuosilta






Oikein mukavaa maanantaita! 

Miten teillä on alkanut viikko lähtenyt käyntiin? 

Täällä on viime viikolta kerääntynyttä väsymystä kuittailtu 
torkkumalla aamusta vähän pidempään, 
sen verran mitä poika antoi myöten. 
Syötön jälkeen poika nukahtikin rinnalle, 
joten käytin tilaisuuden hyväkseni ja suuntasin oitis kahvin keittoon. 

Ajattelin ottaa riskin ja kokeilla, 
josko ehtisin vähän päivittää taas blogiakin! 
Aika hurjat suunnitelmat aamulle, eikö? 

Pääsiäisen koristeita on tullut mietittyä kerran jos toisenkin, 
ja nyt heti alkuun onkin todettava, 
että meillä ei todellakaan näytä näin kivalta, kuin mitä kuvissa. 
Ei ole rairuohoa kasvamassa, ei yhden yhtäkään pajunkissaa, 
niin ihanista tulppaaneista puhumattakaan. 
Kaikki liikenevä aika ja ajatus on suuntautunut lauantaina pidettäviin ristiäisiin. 

Mutta, pääsiäinen on vasta reilun viikon päästä, 
joten kyllä tässä vielä ehtii edes jotain pientä keksiä. 

Ensimmäisen kuvan löysin koneen syövereistä, 
taisi olla muistaakseni blogin ensimmäinen pääsiäinen viisi(!) vuotta sitten. 
Seuraavaksi pääsiäiseksi askarreltiinkin decoupage-tekniikalla 
päällystettyjä munia ja hain kotiin ensimmäiset helmihyasintit. 
Myös netistä tulostettuja, pääsiäisaiheisia kuvia käytettiin somisteissa.  
Kolme alinta kuvaa onkin toisen blogini, Valon Lumon, ajoilta.
Väriä löytyi sekä pääsiäismunista että tulppaaneista.

Joskus on kiva katsella vanhoista kuvista,
miten joskus on kotia somistanut vaikka juuri pääsiäiseksi.

Täällä on poika herännyt, joten me jatketaan ateriointia!

~ Emppu ~

perjantai 10. huhtikuuta 2015

Pääsiäisen askarteluja





Täällä ollaan jälleen linjoilla pitkästä aikaa! 
Kiitos teille kaikille, jotka olette jättäneet kommentteja aikaisimpiin postauksiini! 
Pahoittelut vastausteni viipymisestä, 
palaan kommentteihinne mahdollisimman pian! 
<3

Viime viikko olikin lomaa, joka hujahti ohitse aivan liian nopeasti. 
Ihan hirveä väsymys pääsi valloilleen, jonka vuoksi blogikin hiljeni täysin. 
Eipä tuo väsymys ole pahemmin kaikonnut, 
sillä vietetyn loman kunniaksi olenkin ollut töissä tiiviisti. 
Jatkossa postaustahti saattaa olla entistäkin epäsäännöllisempää, 
riippuen omasta jaksamisesta ja väsymyksen määrästä. 
Mutta silloin kun tänne pääsen, niin otan kaiken ilon irti! 
Kommenttinne luen edelleen yhtä ilahtuneena, 
vaikka minusta välillä kuuluisikin hieman vähemmän.

Jaksatteko vielä muutaman sanan menneestä pääsiäisestä? 

Pääsiäisen koristelut jäivät meillä suhteellisen rajallisiksi, 
mutta tämän kivan asetelman tein pari päivää ennen pääsiäisen alkua. 
Viime viikon alkupuolella sateisten päivien vuoksi askartelimme tytön kanssa 
ja ensimmäistä kertaa kokeilin puhaltaa pari kananmunaa tyhjäksi maalaamista varten. 
Oli muuten kova homma, eikä näitä paria munaa saanut kovin nopeasti tyhjennettyä!
Mustaksi maalatulla höyhenellä tein muniin kauniin yksinkertaiset koristeet. 
Lisäksi askartelin pari pakettikorttia, joista yhden laitoin asetelmaan mukaan. 

 Enää tämä ja huominen iltavuoro jäljellä, sitten alkaakin muutaman päivän vapaat. 
Mitä kivaa olette suunnitelleet tulevalle viikonlopulle? 
Huomiselle onkin luvattu jo mukavan lämmintä! 
Toivottavasti aurinkoiset säät nyt jatkuisivat!

Auringonsäteitä perjantaihinne sekä mukavaa viikonlopun alkua! 
<3

~ Emppu ~

maanantai 16. maaliskuuta 2015

Vähän jo pääsiäistä







Ihan himpun verran vain. 
Nimittäin olohuoneen ruokapöydälle tuli sommiteltua asetelma, 
jossa esille pääsivät jo muutama vuosi sitten askartelemani pääsiäismunat. 
Tykkään näistä edelleen tosi paljon ja ajatuksissa on käynyt, 
jos kävisi ostamassa lisää styrox-palloja decoupage-askarteluja varten. 

PartyLiten kynttiläsomisteeseen löysin juuri sopivan kokoisen kruunun. 
Tämä olikin minulle ensimmäinen laatuaan, vaikka nämä ovat tainneet olla 
pois muodista jo jonkin aikaa. 
Ihastuin tähän samantien ja niinpä laitoin sen esille. 
Olen jostain syystä monesti todella hitaasti lämpiävä mitä tulee sisustuksen suhteen. 
Vasta kun pinnalla olleet jutut alkavat poistua muodista, 
niin silloin vasta kiinnostukseni herää.

Huikkailen vielä WoodWick-kynttiläarvonnasta ,
joka on voimassa vielä pari viikkoa!
Arvontaan on tullut mukavasti osallistujia
ja muutama uusi lukija on löytänyt tiensä blogiini.
Lämpimästi tervetuloa mukaan!
<3

Nyt on niin rätti-poikki-totaali-väsynyt olo,
sillä tänään on tullut imuroitua perusteellisesti vähän ylimääräisiäkin,
mopattua lattiat ja pestyä siinä sivussa muutama koneellinen pyykkiä.
Nukkumaan mennessä on mukava pujahtaa puhtaiden lakanoiden väliin!
Huomenna loppusiivoukset vielä ja jos tyttö ei tule yön aikana pahemmin flunssaan,
saamme ystäväperheen tänne meidän luokse kyläilemään.

Iloa ja auringonpaistetta alkaneelle viikollenne!
<3

~ Emppu ~

torstai 6. helmikuuta 2014

Pääsiäinen jo mielessä..!






Tässä eräänä päivänä silmiini osui Jeanne d`Arc Living:n pääsiäiskirja. 
Kuvat olivat niin houkuttelevat, että jäin selaamaan kirjaa pidemmäksi aikaa. 
Sitten jo huomasinkin suunnittelevani, millaisia koristeita tänä vuonna askartelisin! 
Kaapin perukoilta löytyivät nämä viime vuonna askartelemani pääsiäismunat, 
joita taidan askarrella vielä lisää kunhan huhtikuu on vähän lähempänä. 
Toisaalta, voisihan ryhtyä toimeen jo nyt, ehtisipä askarrella enemmän! 

Oletko Sinä tavannut koristella kotia pääsiäistä varten, 
vai vietätkö pidennetyn viikonlopun ilman suurempia järjestelyitä? 

Iloa Teidän jokaisen päiväänne! 

~ Emppu ~

torstai 28. maaliskuuta 2013

Pääsiäisenä...

...vietetään ihania hetkiä yhdessä rakkaiden läheisten, 
nautitaan hetkistä kiireettömyyden ja hiljaisuuden.
Iloitaan kevään auringon säteistä, 
sekä tulppaanien ja narsissien kirkkaista väreistä. 

...koristellaan pajunkissoja 
ja muistellaan omaa lapsuutta, 
sekä
ihastellaan suloisia, pieniä noitia, 
lasten kirkkaiden äänten intoa. 


...muistellaan myös niitä rakkaita, 
jotka eivät enää täällä kulje näitä alavia maita. 
Luodaan katse kohti kirkastuvaa taivasta, 
ja mielessämme kuiskaamme ikäväämme. 
Lohduttavia muistoja kannamme sydämissämme, 
poismenneitä rakkaitamme koskaan unohda emme.


...olkaamme siis kiitollisia kaikesta tästä, 
elämämme ainutlaatuisista hetkistä.
Niistä läheisistä, 
jotka meitä rakastavat ehdoitta.


...toivotankin kaikille rakkaille Lukijoille, 
Rauhaisaa juhlapyhää kaikille Teille!



sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Pääsiäisaskarteluja

Jeanne d`Arc Livingin Pääsiäiskirjasta inspiroituneena 
askartelin minäkin muutamasta styroxista alkuperää 
olevasta pääsiäismunasta vähän kivemmat.


Ensimmäinen pääsiäismuna oli haasteellisin, 
sillä en heti hoksannut tehdä päällystettävään 
paperiin vekkejä munan ylä- ja alaosan 
nätimpää päällystämistä ajatellen.


Kolmannesta pääsiäismunasta tulikin 
sitten jo huomattavasti siistimpi ja kauniimpi. 
Harjoitus tekee mestarin-ajatelma 
pätee myös tässäkin.


Minusta nämä kaunokirjoituksesta olevat 
koristeet ovat niitä kauneimpia, 
samoin nuotistolla koristellut...


Askartelut taatusti jatkuvat vielä! 

Huomenna olisi tytön kanssa tarkoitus kylvää  
pääsiäisruohoa itämään. 
Jotenkin pääsiäinen tuntuu vuosi vuodelta 
merkittävämmältä...
Johtuisiko sitten tuosta kasvavasta neidistä, 
joka nauttii kaikenlaisesta askartelemisesta 
yhdessä äidin kanssa. 
<3 
Kauniin aurinkoista alkavaa viikkoa 
täällä vieraileville!